Styczniki silnikowe

Styczniki silnikowe to małe elektryczne łączniki o wysokiej odporności mechanicznej, zdolne do załączania, wyłączania i przewodzenia prądu zarówno w naturalnych warunkach pracy obwodu elektrycznego, jak i przy przeciążeniach. Znajdują zastosowanie w układach silnoprądowych, w tym m.in. w pompach i wentylatorach. Nie są jednak dostosowane do wyłączania prądów zwarciowych, przez co muszą współpracować z bezpiecznikami. Działają półautomatycznie, ponieważ mają tylko jedną pozycję spoczynkową styków ruchomych.

W naszej ofercie znajdą Państwo styczniki mocy do załączania silników jedno- i wielofazowych, producentów takich jak ETI, Hager i Finder. Przy ich wyborze muszą Państwo pamiętać, że wartość prądu znamionowego stycznika nie może być mniejsza od tej, jaką osiąga silnik. Niekiedy powinna być wręcz dużo większa, np. przy zastosowaniach przemysłowych. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.

Budowa styczników do silników

Styczniki do silników mają standardową masywną budowę. Ich podstawowym komponentem są oczywiście styki – nieruchome i ruchome. Te drugie dzielą się na dwie kolejne podkategorie pod względem siły zewnętrznej, która na nie oddziałuje, a mianowicie na styki pneumatyczne i elektromagnetyczne. Ponadto na budowę niektórych styczników składają się również przekaźniki termiczne przeciążeniowe. Osprzęt ten wyposażony jest także w zawory elektromagnesu, nieruchomy rdzeń, cewkę, podstawki izolacyjne i komory gaszeniowe.